تاریخ انتشار : 1395/05/14 14:57

رویکرد آموزش و پرورش امروز مبتنی بر یادگیری‌، پژوهشگری و کاوشگری است

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت پژوهش در یادگیری گفت: «رویکرد آموزش و پرورش امروز مبتنی بر یادگیری‌، پژوهشگری و کاوشگری است.»

 به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای علی زرافشان در مراسم اختتامیه مسابقات آزمایشگاهی کشور، با بيان اين كه امروزه برتری کشورها در گرو افزایش میزان دانایی است، اظهار كرد: « توسعه دانش در کشور نیاز به دانش‌آموزان خلاق، نوآور، مبتکر و سخت‌کوش دارد». آقای زرافشان با بیان تأثیر نامناسب یادگیری حافظه‌محور بر  رشد نوآوری و خلاقیت گفت: « یادگیری دانش‌آموزان اگر صرفاً حافظه‌محور باشد از این یادگیری نوآوری و زایشی ایجاد نمی‌شود بلکه نوآوری محصول پرسش‌گری و عمل‌کردن و خلاقیت است. توسعه کشور امروز بر اساس توسعه دانایی‌محور است».

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش با اشاره به اين كه یادگیری در آموزش و پرورش مبتنی بر پژوهشگری است، تصريح كرد: «خوشبختانه امروز آموزش و پرورش این مسئله را پذیرفته و باور مسؤولین کشور به شما دانش‌آموزان است.  جامعه علمی کشور دانش‌آموزان را باور کرده‌ است و این چیزی جز توانمندی دانش‌آموزان و دبیران خلاق ما نیست.»